Here are links to some of my recent articles and other publications (for a full, up-to-date list, see my home pages):
- Kinnunen, Jani, Pekka Lilja & Frans Mäyrä (2018) “Pelaajabarometri 2018 – Monimuotoistuva mobiilipelaaminen”. TRIM Research Reports 28. Tampere: University of Tampere.
https://trepo.tuni.fi/handle/10024/104293 - Koskimaa, Raine, Jonne Arjoranta, Usva Friman, Frans Mäyrä, Olli Sotamaa & Jaakko Suominen (Eds.) (2018) Pelitutkimuksen vuosikirja 2018. (The Finnish Yearbook of Game Studies 2018.) Tampere: Tampereen yliopisto.
http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja-2018 - Mäyrä, Frans, Jaakko Stenros, Janne Paavilainen & Annakaisa Kultima (2017) “From Social Play to Social Games and Back: The Emergence and Development of Social Network Games”. In: Rachel Kowert & Thorsten Quandt (eds.), New Perspectives on the Social Aspects of Digital Gaming: Multiplayer 2. (New York: Routledge, 2017)
- Mäyrä, Frans (2017) “Dialogue and Interaction in Role-Playing Games: Playful Communication as Ludic Culture”. In: Jarmila Mildorf and Bronwen Thomas (Eds.), Dialogue across Media. Amsterdam & Philadelphia: John Benjamins.
- Mäyrä, Frans (2016) “Exploring Gaming Communities”. In: Kowert, Rachel & Quandt, Thorsten (eds.) The Video Game Debate: Unraveling the Physical, Social, and Psychological Effects of Video Games. New York: Routledge. pp. 153-178.
- Mäyrä, Frans, Jan Van Looy & Thorsten Quandt (2013) “Disciplinary Identity of Game Scholars: An Outline“. Proceedings of DiGRA 2013. Atlanta: Georgia Tech.
- Mäyrä, Frans (2012) “The Global and Local in Fantastic New Media: The Case of Finland“. In: Sabine Coelsch-Foisner (ed.), New Directions in the European Fantastic. Winter Verlag.
-
Mäyrä, Frans (2012) “Playful Mobile Communication – Services Supporting the Culture of Play”. Interactions: Studies in Communication & Culture, 3:1 (30 October 2012), 55-70.
-
Kallio, Kirsipauliina, Mäyrä, Frans & Kaipainen, Kirsikka (2010) “At least nine ways to play: approaching gamer mentalities”. Games & Culture, December 31, 2010.
-
Stenros, Jaakko, Paavilainen, Janne & Mäyrä, Frans (2009) “The Many Faces of Sociability and Social Play in Games”. MindTrek Conference Proceedings, Tampere September 30 – October 2, 2009. ACM. 82-89.
-
Kallio, Kirsi Pauliina, Mäyrä, Frans & Kaipainen, Kirsikka (2009) ”Pelikulttuurin monet kasvot. Digitaalisen pelaamisen arkiset käytännöt Suomessa”. In: Pelitutkimuksen vuosikirja 2009. Tampere: Tampereen yliopisto. Online: http://www.pelitutkimus.fi/wp-content/uploads/2009/08/ptvk2009-01.pdf. 1–15.
-
Mäyrä, Frans (2010) ”Gaming Culture at the Boundaries of Play. Review of ‘Cheating: Gaining Advantage in Videogames’ by Mia Consalvo, (MIT Press 2007).” Game Studies 10:10, April 2010. Online: http://gamestudies.org/1001/articles/mayra
-
Suominen, Jaakko, Koskimaa, Raine, Mäyrä, Frans & Sotamaa, Olli (2010) ”Johdanto”. Pelitutkimuksen vuosikirja 2010. Online: http://www.pelitutkimus.fi/vuosikirja2010/ptvk2010-00.pdf.
-
Mäyrä, Frans (2010) ”Pelit ja hyvä elämä”. Pelatkaa-erikoisnumero. Pelit 10/2010.
-
Mäyrä, Frans (2010) ”Kehittyvän pelikulttuurin kahdet kasvot”. Suomen Kulttuurirahasto, Ryytipalsta. Online: http://www.skr.fi/default.asp?docId=18253.
-
Mäyrä, Frans (2008) “Preserving the Virtual Cultural Heritage: Museums for the Games Literate Generations”. In: Making Cultural Heritage Truly Inclusive, conference proceedings. Culture for All. Online: http://www.cultureforall.info/doc/conference_publication.pdf (pp. 9-11).
One thought on “Articles”